Jak sprzedać mieszkanie przez Facebook

Jak sprzedać mieszkanie przez facebook 2

Facebook to przede wszystkim portal społecznościowy. Łączy ludzi i pozwala im wymieniać się informacjami. Tak mogłoby się wydawać. Skąd zatem roczne zyski spółki na poziomie 15 mld. dolarów? A no na reklamach. Pytanie zatem czy jak możemy wykorzystać facebook i jak sprzedać tam mieszkanie.

1. Jakie informacje ma o nas Facebook

Najprościej mówiąc Facebook agreguje tyle informacji ile może. Zaczynając od danych deklaratywnych takich jak wiek czy płeć, poprzez nasze zainteresowania na lokalizacji kończąc. Skąd to wie? Monitoruje jakie strony internetowe odwiedzamy, jakie treści nas interesują i jakich słów używamy w komunikacji. Aplikacja Facebook ma dostęp do geolokalizacji więc wie które telefony „śpią” razem, a które pracują w tym samym biurowcu. Facebook wie też jak drogie produkty kupujemy w internecie i jak często stać nas na zagraniczne wakacje. 

Korelacje pomiędzy tymi kategoriami pozwalają stworzyć profil odbiorcy, który z największym prawdopodobieństwem skorzysta z usług reklamodawcy. Ciekawie opowiada o tym film Monolog Algorytmu. Wszystko to można skwitować jednym zdaniem: 

„Jeśli za coś nie płacisz to nie jesteś klientem tylko produktem”.

2. Jak sprzedać mieszkanie w konkretnej lokalizacji

Facebook daje możliwość targetować reklamy na podstawie lokalizacji. Mogą to być osoby które mieszkają na konkretnym osiedlu albo pracują w jakimś biurowcu. Kiedyś sprzedawałem mieszkanie blisko jednego z dużych biurowców w Krakowie. Stworzyłem reklamę wycelowaną w ludzi pracujących na konkretnym osiedlu z hasłem: „nie stój w korkach, kup mieszkanie po drugiej stronie ul…..”. Konkretna i unikalna wartość. 

Innym ciekawym przykładem są Zielonki. Kto kupi 2 pokojowe mieszkanie pod Krakowem? Prawdopodobnie ktoś z Krakowa, z przedziału wiekowego 25-35 kto chce się wyrwać z miasta i posiedzieć na 40m2 ogródku w weekend, ale ciągle dojeżdżać do pracy w Krakowie. 

Facebook jak sprzedać mieszkanie lokalizacja

3. Jak sprzedać mieszkanie obcokrajowcom 

Mam wrażenie, że klienci często marzą, że ich mieszkanie kupi jakiś zamożny Brytyjczyk. Pytanie tylko czy taka osoba przegląda otodom.pl albo gratka.pl?

Niekoniecznie…

Możemy zatem probować „ustrzelić” takiego klienta wybierając jako grupę ludzi podróżujących do Krakowa i mówiących w języku angielskim albo wybrać taką kategorię jak „ekspaci”. Kiedyś realizowałem zlecenie dla klienta odwrotne. Chcieliśmy żeby reklama wyświetlała się Poloni w Irlandii dlatego reklama skierowaliśmy na Irlandię, ale język polski. W zainteresowaniach oprócz nieruchomości musiały znaleźć też kategorię związane z Krakowem. 

4. Jak sprzedać mieszkanie klientom zamożnym

Niektóre mieszkania są po prostu droższe niż inne. Nie kupi go przeciętny kowalski. Facebook może pomóc nam dotrzeć do takich osób. Oczywiście nie jest to wprost tak jak w USA gdzie możemy kierować reklamę do ludzi po zarobkach, ale możemy pokusić się na kreatywne rozwiązania.

Bogate dzielnice miasta, przedsiębiorcy, osoby często podróżujące za granice albo posiadacze drogich telefonów. Wszystko to może świadczyć o tym, że mamy do czynienia z klientem o bardziej zasobnym portfelu. Kiedyś pomagałem przy sprzedaży rezydencji za 6 mln pod Krakowem. Za grupę obraliśmy bogate dzielnice dużych miast w Polsce. 

Facebook jak sprzedać mieszkanie zamożni

5. Wiele możliwości w jednym miejscu

Facebook to ogromna machina, która może służyć nie tylko do przeglądania zdjęć kota grającego na pianinie, ale może też okazać się świetnym narzędziem do sprzedaży nieruchomości. Z taką różnicą, że na otodom.pl wchodzi ktoś z konkretną intencją „chcę kupić mieszkanie w tej lokalizacji”. Nie szuka akurat kołpaków do tico i zabłądził. Jest w tej kategorii w konkretnym celu. Facebook natomiast może pomóc nam „upolować” klienta na podstawie jego stylu życia. Poszukać korelacji i stworzyć profil idealnego odbiorcy. 

Ciekawą rozmowę na ten temat prowadziłem kiedyś z Filipem Kowarskim, twórcą oprogramowania do wyszukiwania okazji inwestycyjnych Moniter. Całość tej rozmowy można zobaczyć na Facebooku pod tym linkiem

Oczywiście tworzenie tych reklam zarezerwowane jest tylko dla firm, które zajmują się reklamą. Przeciętny użytkownik nie ma dostępu do tych informacji. Plusem jest to, że Facebook bardzo chętnie się tymi danymi dzieli, ale nie za darmo:)


Michał Stanek

Pośrednik, konsultant i specjalista ds. nieruchomości. Skutecznie sprzedaje mieszkania w Krakowie i okolicach. Od 4 lat nie miał nieruchomości, której bym nie sprzedał. Sympatyk współpracy, nowoczesnych technologi i wystąpień publicznych.
Autor 6 ZASAD| jak szybko sprzedać mieszkanie.

1 thought on “Jak sprzedać mieszkanie przez Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *