3. Dlaczego to się nie sprzedaje? – Marketing oferty

Oferta sprzedaży mieszkania w Internecie, to na dzień dzisiejszy, najlepszy sposób dotarcia do grupy kupujących. Problem pojawia się w momencie, kiedy nasza oferta musi się przebić przez ponad 38 tysięcy innych ofert w Krakowie, często tańszych.

Kto w dzisiejszych czasach, poszukując swojego wymarzonego M, przegląda rubryki z ogłoszeniami w szarych gazetach?  Sprzedaż mieszkań na dobre przeniosła się do Internetu, bo tu tutaj dochodzi do największej liczby połączeń kupujących ze sprzedającymi.  Serwisy poświęcone ofertom nieruchomości prześcigają się w tworzeniu dużej bazy ofert i w funkcjonalności swoich wyszukiwarek. Wszystko po to, aby przyciągnąć jak największą grupę odbiorców.

Jak zostać zauważonym?

Na samym początku trzeba uświadomić sobie, że klienci wyszukują oferty głównie według trzech kryteriów:

  1. Lokalizacja (bardzo ogólna z podziałem na cztery główne rejony Krakowa) – 85%
  2. Liczba pokoi – 52%
  3. Cena do – 50%

Możesz teraz spróbować na podstawie tych wytycznych znaleźć swoją ofertę. Powiedzmy, że sprzedajesz dwupokojowe mieszkanie na Podgórzu za 300.000zł. Korzystając z popularnej wyszukiwarki na portalu gratka.pl, okazuje się, że o uwagę klienta kupującego walczą jeszcze 2883 inne oferty, a z tego 1632 są tańsze. Oczywiście większość tych ofert się powiela, bo jedno mieszkanie sprzedaje kilka biur nieruchomości. Faktem jest jednak to, że klient musi przebić się przez gąszcz również tych powielających się ofert.

Dlaczego oni nie dzwonią?

Z przeglądaniem ofert jest jak z kupowaniem perfum w drogerii. O ile pierwszy, drugi czy trzeci zapach jeszcze jakoś rozróżniamy, to przy piątym czy dziesiątym, wszystko zaczyna się mieszać i zakupiony zapach może okazać się inny w porównaniu z tym w drogerii. To naturalne zjawisko, że nasz organizm się męczy, rozkojarza i po jakimś czasie czujemy rozdrażnienie natłokiem informacji czy bodźców.

Średnio na jednym ogłoszeniu klient spędza 29 sekund. Chwila nieuwagi i już przechodzi do innej oferty. Jeśli chcemy uzyskać wysoką oglądalność oraz aktywność tych oglądających musimy zadbać o to, aby nasza oferta znalazła się maksymalnie na 40 pozycji (najczęściej jest to pierwsza karta). Nie jest to jednak łatwe, gdyż natłok konkurencyjnych ofert szybko przesunie nasze ogłoszenie na dalsze miejsce. Dlatego rozwiązaniem jest marketing ofert czyli dodatkowa promocja.

Kiedy i gdzie promować?

Dodatkowa promocja jest zawsze dodatkowo płatna dlatego należy sprawdzić czy ta inwestycja będzie opłacalna. Promować ofertę należy tylko wtedy gdy popularność już jest na poziomie przeciętnym. Jeśli zainteresowanie jest znikome to prawdopodobnie problem leży gdzie indziej i wydane pieniądze na promocję wadliwej oferty mogą nie przynieść oczekiwanego skutku. Popularność oferty mierzymy  procentowo, na podstawie liczby wyświetleń na listach w stosunku do odsłon i reakcjach klientów. Promować warto przede wszystkim wtedy, kiedy na rynku istnieje dużo ofert nieruchomości o zbliżonych parametrach. Warto też zastanowić się na której ze stron poświęconej nieruchomościom warto się reklamować. Różne portale odwiedzają różne typy klientów, dlatego ważne jest, aby promować się tylko tam gdzie, chętnie zaglądają nasi odbiorcy.

Biura nieruchomości profesjonalnie zajmujące się sprzedażą posiadają szczegółowe statystyki dotyczące swoich ofert dlatego z łatwością mogą wybrać najlepsze miejsce do promocji.

Popularne strony:

  • Otodom.pl – odwiedza go najwięcej użytkowników jednak promocja ofert jest tutaj stosunkowo dość droga. Całą stronę cechuje prostota i przejrzystość.
  • Gratka.pl – druga w kolejności strona zajmująca się nieruchomościami pod względem popularności. Najlepszy stosunek jakości usług do ceny. Pomimo, iż jest jedną z najstarszych stron, to ciągle zaskakuje innowacyjnością.
  • Dmiporta.pl – posiada szeroką ofertę proponowanych opcji będących w stosunkowo przystępnej cenie. Nie zaskakuje dużą skutecznością, ale strona jest bardzo pomocna dla użytkowników.
  • Nieruchomości-online.pl – strona bardzo przejrzysta i przyjemna w obsłudze. Stwarza dobre możliwości do pracy dla biur nieruchomości.
  • Gumtree.pl – sławę zyskał niskimi cenami usług. Wyszukiwarka całkowicie nie przystosowana do nieruchomości, a oferty mało przejrzyste. Dużo „oglądaczy”, a mało kupujących.

Marketing ofert tak jak każda sprzedaż nie należy do najłatwiejszych. Wymaga czasu, zaangażowania i znajomości rynku. Czego się jednak nie robi, aby sprzedać mieszkania w najlepszej cenie i najkrótszym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *